
Nieuczciwy kontrahent
Sytuacja:
Klient podpisał umowę z kontrahentem. Ten, po kilku miesiącach współpracy, odstąpił od wypełniania zobowiązań, formalnie nie wypowiadając jednak umowy. Kontrahent rozpoczął następnie współpracę z konkurencją klienta, dzieląc się z nią jednocześnie „know-how” pozyskanym w toku wcześniejszej współpracy.
Podjęte działania:
- Analiza prawna sytuacji.
- Ustalenie obecnego adresu zamieszkania kontrahenta.
- Zebranie informacji na temat pozycji rynkowej kontrahenta: relacje biznesowe, źródła przychodów, wysokość przychodów, firmy współpracujące z kontrahentem.
- Estymacja kwoty należnej klientowi z tytułu obowiązującej umowy (na podstawie zebranych informacji).
- Identyfikacja osób, które byłyby gotowe potwierdzić w sądzie niewywiązywanie się kontrahenta z umowy z klientem.
- Podjęcie działań prawnych wobec kontrahenta przy jednoczesnym wysunięciu propozycji mediacji.
Rezultat:
Kontrahent zgodził się powrócić do współpracy z klientem. Zobowiązał się do podpisania nowej umowy, która ma wynagrodzić klientowi poniesione straty.