Kryzys wizerunkowy
Sytuacja:
Klient otrzymuje nad ranem informację, że w Internecie pojawiły się materiały kompromitujące jednego z kluczowych pracowników firmy.
Podjęte działania:
- Ocena sytuacji i przedstawienie planu działania w ciągu 2h od otrzymania telefonu od klienta.
- Transport pracownika (w sposób skryty) z jego domu, pod którym czekali przedstawiciele mediów.
- Przygotowanie treści wiadomości, które zostały rozesłane do osób rozpowszechniających materiały. Zawierały one argumenty mające na celu przekonanie poszczególnych serwisów do dobrowolnego odstąpienia od umieszczania w sieci niekorzystnych dla klienta informacji.
- Przygotowanie pracownika klienta do wystąpienia publicznego, w którym odniósł się do opublikowanych w sieci materiałów.
- Sporządzenie i złożenie zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa do Prokuratury. Eskorta klienta.
- Identyfikacja sprawcy – osoby, która początkowo umieściła materiały w sieci.
- Rejestracja nagrania, na którym sprawca przyznaje się do winy.
Rezultat:
Materiały zostały usunięte z sieci w ciągu dwóch dni. Kryzys PR został opanowany. Media stanęły w większości po stronie klienta wskazując na to, że padł on ofiarą przestępstwa. Sprawca został zidentyfikowany. Pracownik firmy klienta był bardzo wdzięczny swojemu pracodawcy za zapewnienie mu „profesjonalnej opieki”.